Det 21. århundredes
islamofobi:
Et forspil til nye pogromer og etnisk endlösung!
Der er i princippet
ingen grundlæggende forskel mellem det 21. århundredes
islamofobi og anti-semitismen fra det 20. århundredes
nazi-Tyskland. Formålet er at sprede en sort reaktionær pest
af had og hetz, skabe et skel og fjendskab mellem folk ved
at dele og splitte folk på basis af religion og etnisk
oprindelse.
Hvor langt er der fra de to folkekirkelige præstefætre
Krarup og Langballes lutheransk fundamentalistiske
tidehvervs- felttog mod alment anerkendte
menneskerettigheder, de ikke anerkender, og som de i
artikler, bøger, taler og i deres ideologiske kampskrift
tordner og svovler mod, og så galden, den senere ligstank
fra 20’ernes og 30’ernes kampskrifter?
Eller fra hr. Messerschmidt, som mener, muslimske samfund
alle er tabersamfund, at muslimer ikke er i stand til at
tænke, at alle, som bekender sig til islam, er og bliver
tabere, og så til gamle ideer om Untermenschen og Lebensraum?
Eller fra Mogens Camre, der vil give alle, som går med
tørklæde, psykiatrisk behandling, fordi han finder det sygt
og naturstridigt, og til den danske læge Carl Peter Værnet,
der som SS-Sturmbannführer og kz-læge i Buchenwald foretog
eksperimenter på homoseksuelle for at ”normalisere”, hvad
han fandt sygt og naturstridigt?
Disse islamofobiske hetzere og alle deres ligesindede og
proselytter er med deres anti-demokratiske holdninger bundne
i dyb religiøs, lutheransk fundamentalisme, bannerfører og
vedbærere til kommende bogbål, krystalnætter og Lebensraum i
det 21. århundrede.
Folkekirkepræst Søren Krarup udtrykte det som ordfører for
Dansk Folkeparti fra folketingets talestol ved starten på
angrebs-krigen mod Irak:
”… Det perspektiv, det hele skal anskues under, at det er
rigtigt, at vi her står over for ”the clash of civilizations”,
civilisationernes sammenstød. Jeg mener, at denne krig i
sidste ende handler om modsætningen mellem kristenhed og
islam, mellem Vesten og islam …”
Snakken om tørklæder er først og fremmest snakken om det 21.
århundredes gule davidsstjerne. De, der på den såkaldte
venstrefløj bruger alt deres krudt på at diskutere Asmaas
ret til at bære tørklæde og stille op til folketinget, går
den sorte reaktions ærinde.
Hvad med at bekæmpe de tendenser, tørklæde-debatten baner
vej for: Dansk Volkgemeinschaft, hvor Volksfremde nu får
frataget deres bistandshjælp, hvis de bærer tørklæde i
kommunale aktiverings- tilbud?
Brug kræfterne på at bekæmpe Bushs marionet, Fogh og hans
regering, der fører angrebskrig i Irak og Afghanistan, som
med Dansk Folkeparti som støtteparti fører krig mod
ungdommen på Nørrebro, lægger planer for udslettelse af
Christiania og spreder en gift af fremmedhad, racisme og
intolerance for at bane vejen for yderligere nedskæringer og
forarmelse af Underdanmark.
Og når det er sagt: Kristendom, islam, buddhisme eller anden
religion, uanset hvilken, er ingen vej til social
retfærdighed eller frigørelse.
”Den religiøse elendighed er på en gang udtryk for og
protest mod den virkelige elendighed. Religionen er den
betrængte skabnings suk, den er en hjerteløs verdens
hjerterørelser, den er åndløse tilstandes åndsindhold, den
er folkets opium,” skrev Marx i kritikken af den hegelske
retsfilosofi, og han pointerede:
”Opgøret med al religion er forudsætningen for ædruelig
politisk tænkning og praksis. Kritikken af religionen er
forudsætningen for al kritik.”
Kilde:
Kommunistisk politik 11, 2007
videre |